Jan 2, 2013

PENYEWA RUMAH PENIPU, HATI-HATI DENGAN MEREKA INI #2 - NUR SHEKIN FRAZIER

 
Entri kali ni aku nak ceritakan khas tentang pengalaman aku dengan penyewa aku yang bernama Nur Shekin Binti Frazier.



Kat bawah ni adalah gambar Nur Shekin Bt. Frazier yang aku dapat dari blog dan facebook beliau hasil pencarian aku di google, sebenarnye aku agak berat hati nak taruk gambar2 minah ni, sebab berpakaian macam orang terlalu miskin, tak cukup kain...tapi nak buat macam mana..kasi taruh aje lah....nama sebenar beliau aku tak pasti samada Nur Shekin Binti Frazier atau Nur Shikin Binti Frazier seperti yang beliau nyatakan kepada aku sebelum masuk menyewa, 

Diawal penyewaan rumah ini, hanya shekin sahaja yang berhubung dengan aku, aku telah bermurah hati untuk membenarkan beliau "masuk dahulu bayar kemudian" iaitu membayar deposit jika dah ada duit, menyesal tak sudah aku percayai budak ni, hampeh!!

aku dah kene klepet dengan BUDAK PEREMPUAN..diulangi, B.U.D.A.K  P.E.R.E.M.P.U.A.N..diulangi semula B.U.D.A.K....  argghhhh!!! Budak lagi dah pandai menipu, dah besar aku tak tahu la nak jadi ape budak ni,...aku tak tahu lah macam man..hmmmmmm...

 gambar dari blog shekin klik



gambar dari facebook..


pegang apa tu dik..??



isap rokok Zon King??..hahha
(updated - gambar diambil di dalam bilik utama selepas mereka melarikan diri)







Easy to talk too : ) ??? ye lah tu easy to talk!!!! dah berbulan2 aku mintak hutang, SMS pun tak reply, call pun tak berjawab, taik ko la easy to talk!!! Mau lari kaa???

sekadar hiasan














1.      Pada 21 Oktober 2012 Shekin telah menghubungi aku melalui nombor 012-6887459 bertujuan untuk melihat rumah yang aku nak sewakan.

2.      Antara jam 4pm – 5pm beliau datang bersendirian untuk melihat keadaan rumah dan seterusnya bersetuju untuk menyewakan rumah dalam keadaan sedia ada pada harga RM650 sebulan.

3.      Aku hanya mengenakan deposit sebanyak RM1000 sahaja dan beliau setuju.maknanya bulan pertama beliau harus membayar sebanyak RM1650.

4.      ketika beliau datang, aku sedang mencuci rumah dan mengecat setelah proses ubahsuai selesai.




5.      Pada 22 Oktober 2012 aku meminta beliau SMS nama penuh, Nombor IC dan Nama Majikan.






6.      Pada 25 Oktober 2012 (malam raya haji), ketika aku sedang asyik membalut ketupat palas, dia menghantar SMS minta untuk tunda pembayaran deposit dan dan bayaran sewa pertama dan minta bagi masa seminggu, dan aku setuju.





7.      28 Oktober 2012 jam 4.38pm dia menghantar SMS melalui nombor 010-4332217 untuk meminta kunci rumah walaupun masih belum melakukan sebarang bayaran, dan dia berjanji akan membayar dalam tempoh terdekat, pada hari yang sama waktu antara jam 4pm-6pm aku datang ke rumah tersebut untuk menyerahkan kunci.





8.      30 Oktober 2012 dia minta nombor akaun maybank aku, katanya untuk bayar deposit dan sewa untuk bulan November, dia kata nak bayar mungkin pada 2 atau 3 November 2012 (untuk bulan Oktober, aku tidak mengenakansebarang bayaran, aku kasi free je).





9.      31 Oktober 2012, aku SMS kepada beliau untuk bertanyakan samada beliau ada dirumah pada 3 atau 4 November 2012, sebab tarikh tersebut beliau telah berjanji untuk buat bayaran dan aku akan datang ke rumah sewa untuk beliau sign surat perjanjian dan salinan IC. Dan beliau mengatakan mungkin akan ada pada hari sabtu 3 November 2012.




10.  3 November 2012 jam 11.16am, beliau telah menghantar SMS dengan menyatakan tidak dapat membuat pembayaran dan tiada dirumah. Dan mengatakan tunggu cek clear pada hari Isnin (5 Nov 2012) untuk bayar sewa dan deposit.




11.  5 November 2012, jam 7.01am, beliau menghantar SMS mengatakan masih tidak dapat menjelaskan bayaran dan minta tempoh lagi satu minggu, aku setuju dan minta beliau buat bayaran ”Security Deposit” sebanyak RM300 pada hari yang sama juga, dan beliau setuju untuk bayar sebanyak RM200 pada sebelah malam, akan tetapi bila aku tunggu, beliau masih tidak buat pembayaran.




12.  6 November 2012 jam 12.50pm, beliau SMS kata tak sempat nak bank-in dan berjanji akan bayar sebanyak RM300 pada sebelah petang 6 November 2012 semasa waktu rehat kerja...tapi janji hanya tinggal janji, dia hanya bayar RM200 jer!!!, dan tidak memaklumkan kepada aku selepas beliau bank-in, dah berulang kali aku suruh SMS selepas bayar, supaya mudah aku nak rekod, tapi hampeh... aku masih boleh bersabar sebab..sebab apa pun aku tak tahu..nak kata kene pukau, tak jugak, sebab dia perempuan seksi??  Bukan taste aku perempuan macam ni..nampak murah je...!! yukss!! Mungkin sebab aku nak duit kot, sebab tu aku boleh bersabar...macam hamba duit plak aku ni..hahaha... ape2 aje lah...





13.  10 November 2012 jam 12:59pm, aku SMS dia tanya dah masuk duit ke belum, dan dia balas SMS aku kata tengah kumpul duit dan kata dah bank-in pada 6 November 2012 dan kata tak ingat jumlah yang dia bank-in!!! What the fuck??!! Takkan tak ingat kot? Takkan takde resit? Dah berulang kali kot, aku suruh SMS selepas buat pembayaran...aku rasa ni taktik dia la ni..ingat aku tak rekod ke duit keluar masuk akaun bank aku??!!! Setiap hari aku check akaun aku, ko tahu tak bebal???!!! Memang macam mak mandir lah budak baru habis sekolah ni..!! tapi takpe, duit punya pasal, aku cool...







14.  12 November 2012 jam 1.32pm, dia SMS aku kata tak sempat nak buat pembayaran deposit RM1000 dan baki sewa rumah, dia bagi alasan kata housemate yang nak menyewa sekali tu tak jadi masuk dan dia bercadang nak pulangkan kunci semula pada aku....argghhh!!! mula2 aku terfikir nak ambil semula kunci tu, tapi dengan baik hati ( atau dengan kesengalan yang ada pada aku)...aku tanya dia, samada nak lagi ke tak menyewa kat rumah aku ni, dia kata nak, tapi tak dapat nak buat pembayaran lagi.. dan aku bagi lagi peluang kat dia..aku bagi tempoh sehingga 29 November 2012  atau 30 November 2012 untuk dia bayar Deposit + Baki sewa, dan dia kata dengan yakin akan dapat bayar pada 29 November 2012.




15.  13 November 2012, aku SMS dia kata akan datang kerumah untuk minta tandatangan pada dokumen perjanjian, dia kata pada hari tersebut dia ada dirumah. (cuti deepavali),..akan tetapi aku mengalamai sedikit masalah malas untuk keluar rumah dan aku minta tunda untuk datang pada keesokan harinya, tapi dia tak bagi jawapan.






16.  14 November 2012, dia reply SMS aku semalam kata dia berada di rumah keluarga di Kepong dan minta aku datang pada hari jumaat 16 November 2012, tiba hari jumaat, aku pulak rasa malas nak datang kerumah dia, dan dia pun tak call atau SMS aku, so aku tak jadi lah jumpa minah ni...aku ni jenis yang malas nak keluar rumah sebenarnye...dan akhirnya aku hanya menunggu tarikh yang telah dijanjikan bersama untuk beliau buat pembayaran iaitu pada 29 November 2012.





 

17.  28 November 2012, aku hantar SMS kepada dia tanya adakah beliau boleh buat pembayaran pada 29 November 2012, dan beliau kata boleh dan akan bayar pada hari yang dijanjikan dan meminta sekali lagi nombor akaun maybank aku...(bengong la budak ni, bukan nak save nombor akaun tuan rumah, nampak sangat tak ambil serius hal2 yang sensitif...)...dan aku ingatkan sekali lagi supaya dia SMS aku selepas buat pembayaran...






18.  29 November 2012, waktu pagi aku hantar SMS (aku lupa waktu bila aku hantar SMS, rasa2 jam 8pagi++ kot) tanya samada dah bank-in ke belum, dia hanya reply SMS aku pada jam 8.37pm, dia kata tak dapat nak bayar lagi dan minta sedikit masa lagi seminggu!!!! Hey!!! Semalam kamu kata kamu yakin dapat bayar hari ni, siap mintak nombor akaun aku lagi...sekarang ape cer..? duit ko pergi mana?? Bagi kat jantan ke???bebalnyeeee!!! dan aku dengan bebalnya jugak kasi lagi peluang sehingga 9 Disember 2012 (Melayu nak tolong Melayu la katakan...sama agama,sama bangsa...haiyaa..manyak sengal la ini tuan lumah!!..hahaha)...




19.7 Disember 2012, Aku menhantar SMS untuk mendapat pengesahan samada shekin akan bayar atau tidak pada 9 Disember nanti, 





19.  9 Disember 2012, hari ahad yang mendamaikan, tapi dalam jiwa aku terasa kosong..kosong macam lagu Najwa Latif..., kosong sebab duit tak masuk lagi...hehe, aku try SMS dia pada petang 9 Disember 2012 tanya bila nak masuk duit, sebab aku check akaun, tiada berlaku transaksi...dia tak balas SMS aku...aku dah mula rasa berbulu dengan budak ni, dan aku bercadang akan ke rumah sewa keesokan hari...

20.  10 Disember 2012, tengah hari lebih kurang jam 12.30pm..aku datang kerumah sewa untuk pastikan samada Shekin ada dirumah atau dah lari..aku ketuk pintu rumah berulang kali, takde jawapan...kemudian....muncul seorang perempuan yang aku tak pernah jumpa, maknanya Shekin dah mempunyai housemate.. dulu kata housemate tak jadi masuk..hmmm..tak kisah lah, janji aku mau aku punya duit....perempuan tersebut tanya aku ni tuan rumah ke, dan aku kata ye...kemudian aku tanya mana shekin? dan suruh dia panggil shekin, pintu telah dibuka dan aku masuk kedalam rumah untuk tengok keadaan dalam rumah dan aku sempat ambil beberapa gambar,gambar ape??hehehe..gambar keadaan rumah aku la beb!!!.... alangkah terkejutnya aku, pintu bilik yang baru dipasang telah pecah!!! Ganas betul minah2 ni....kemudian muncul seorang lagi perempuan ala2 pengkid, bertubuh gempal berambut pendek memperkenalkan diri sebagai Imy, aku kata kat Imy bahawa Shekin dah janji nak bayar Sewa + Deposit semalam, tapi masih tak bayar2 lagi, SMS aku pun tak reply, dan Imy kata dia dah bayar RM500 kepada Shekin dan tak tahu pulak Shekin belum bayar sewa rumah lagi, aku tanya Imy tentang pintu bilik yang dah pecah, dia kata aritu ada saudara terkurung dari dalam, aku diam aje, aku suruh dia ganti balik nanti (aku memang tak percaya, dalam hati aku kata, kalau terkurung, bukak la guna kunci yang aku bagi, kalau kunci hilang sekali pun, orang dalam masih boleh bukak,sebab tombol jenis lock dari dalam, nak kencing aku plak minah pengkid ni...sabo aje lah..) kemudian Shekin keluar dengan muka serabai hanya memakai singlet dan boxer, make up pun tak tanggal lagi...dengan wajah kusam dan gelabah, dia cakap baru balik, baru balik dari apa? Aku pun tak tahu...kemudian aku hanya berinteraksi bersama Imy sahaja, Shekin? Shekin Cuma buat2 tengok handphone dan berdiri dibelakang Imy, dan aku cakap, lepas ni aku hanya akan berhubung dengan Imy, sebab nampak Imy ni macam boleh percaya, gaya macam jantan, so nampak macam agak bertanggungjawap sikit berbanding Shekin yang blur tu, kiranya lepas ni Imy akan jadi ketua keluarga lah..kemudian aku minta no telefon Imy dan budak perempuan seorang lagi, Imy memperkenalkan budak perempuan tu sebagai Are Girl....dan Imy telah memberi tarikh akan membayar deposit sebanyak RM800 pada 20 Disember 2012, Sewa untuk bulan November sebanyak RM650 pada 30 Disember 2012 dan Sewa untuk bulan Disember sebanyak RM650 pada 15 November 2012, wang deposit sepatutnya RM1000 tapi aku telah tolakkan dari pembayaran yang telah di lakukan oleh Shekin sebelum ini pada 6 November 2012 sebanyak RM200..dan aku pun setuju dan terus beredar selepas menyuruh Imy membaiki pintu yang dah pecah...





Skateboard Girls Malaysia ye..? ...hutang aku bila mau bayar haaa...klik sumber




kat bawah ni plak rupa terbaru facebook budak penipu ni, link ke facebook lama dia dah delete..hahaha...bodoh punya budak!!!
sepandai2 baboon melompat,akhirnya jatuh ketanah jugak...











inilah rupa seorang perempuan yang tak tahu malu!!!!!
aku tak halalkan hutang ko dengan aku..!!























gaya taknak kalah, dress up maut bagai...tapi perangai...macam celaka..hutang taknak bayar....


aku terpaksa kaburkan bahagian tertentu gambar2 kamu ni...haishhh!!






Shekin, patung Teddy Bear putih kamu yang masih ada dalam rumah aku tu, kamu nak bagi kat aku ke..?? aku tak mahu, aku geli....aku cuma mahu duit aku jer..!!!























isap rokok zon king ek??..haha
sewa rumah tak mau bayar, rokok lebih utama ye...





 





SHEKIN!!! AKU HANYA AKAN DELETE ENTRI NI KALAU KAU BAYAR HUTANG AKU... KAU DAH BANYAK KELEPET ORANG, UMUR BARU 18 TAHUN DAH PANDAI NAK MENIPU, MEMBER SENDIRI PUN KO TIPU, APE PUNYA PEREMPUAN KO NI...!! KO KENAL ARE GIRL? KO DAH ANIAYA DIA TAHU TAK..!!! ko klik SINI



KEPADA SEMUA NAMA DIATAS...AKU TAK HALALKAN HUTANG KORANG PADA AKU DAN APA YANG KORANG DAH BUAT PADA AKU..INGAT, HUTANG DENGAN ALLAH BOLEH MINTA AMPUN TERUS KEPADA ALLAH...HUTANG DENGAN MANUSIA, MEMBAWA SAMPAI KE AKHIRAT!!! AKU TUNTUT DI AKHIRAT NANTI KALAU KORANG MASIH TAKNAK BAYAR!!


Bersambung....
gambar2 SMS akan aku upload kemudian...

1. PENYEWA RUMAH PENIPU, HATI-HATI DENGAN MEREKA INI #1 - PENGENALAN [klik]

www.gilerah.blogspot.com.my tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.

4 comments:

Anonymous said...

sy baca kat http://1penipuan.blogspot.com/2013/03/nur-shikin-binti-frazier-penyewa-rumah.html
mmg patut kene sebarkan untuk pemilik rumah akan dtg

Farah azmi said...

kat maneye umah sewa tu...sy skg tgh mncari umah sewa area kelana jaya,pj,sgway,bandar sunway....kalu ade info plz email sy...farahkjsdc@gmail.com

Derok said...

rumah ni kat area bandar sunway, tapi dah selamat disewa kan kat pasangan suami isteri polis bukit aman..

Nim said...

Jenis brutal ni klu aku tengok sekali pun dah tahu orang tu macam mana. Silap satu jer tak ambik deposit masa sebelum diorang masuk kalau jenis mesej panjang lebar duit takder deposit mintak tangguh memang dah kena reject awal2.
Tapi rasanya maybe owner dah dapat settle kes ni sebab tengok tarikh pun dah lama. Nasib baik ada blog ni sebab aku pun tengah search tip2 mencari penyewa takut dapat penyewa jenis macam ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Paling Popular Minggu Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...