Mar 31, 2012

PROGRAM PERTUKARAN TRAFIK

sebagai seorang blogger, sudah semestinya kita inginkan blog kita dikunjungi oleh ramai pelawat, tidak kisahlah sebab apa pun, ada yang mahukan ratingnya meningkat, ada yang mempunyai tujuan lain, dan tidak kurang juga yang hanya mahu suka-sukan dan syok sendiri macam aku ni..hahaha

Oleh itu, aku nak buat program pertukaran trafik diantara blog ini dengan blog korang semua, aku tahu, telah banyak laman2 pertukaran trafik yang wujud di Malaysia ni, tapi cara yang aku nak buat ni pun telah ramai yang buat, caranya mudah, jika korang setuju, nama blog korang beserta link akan diabadikan secara kekal didalam blog ini, 

Disamping mendapat trafik (jika ada yang berkunjung ke blog anda melalui blog ini), kita juga dapat mengeratkan hubungan sesama blogger, walaubagaimanapun, blog yang berunsur lucah dan dikriminasi agama tidak akan dilayan sama sekali!!!

Contohnya, blog aku ni akan letak nama blog korang di satu sudut bahagian blog ni, korang jugak perlu lakukan perkara yang sama seperti aku buat..

tutorial cara nak letak link :

1. mula2 korang pergi ke bahagian menu, kemudian klik pada bahagian "Layout"



2. Kemudian klik "Add a Gadget"






3. Korang klik pada bahagian "Link List"


4. Kemudian isikan :-
a. Title (Contoh : Rakan Blog Saya)
b. isi "Number of link" (Contoh 100)
c. Isikan "New Site URL" rakan blog anda (Contoh http://gilerah.blogspot.com)
d. Isikan "New Site Name" (Contoh : Giler ahh!!!)

kemudian klik "save" dan susun aturkan kedudukan tempat "Rakan Blog" anda sesuka hati anda,




Contoh Rakan Blog Giler ahh!!
d

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Paling Popular Minggu Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...