Jan 16, 2013

GADIS MENINGGAL SELEPAS KOMA 30 TAHUN DI PULAU PINANG



Gambar kenangan Merlyn Ann Yeremia ketika berusia 16 tahun.

GEORGE TOWN: Seorang wanita, Merlyn Ann Yeremiah yang terlantar koma selama 31 tahun akhirnya meninggal dunia kira-kira pukul 8.30 malam, di sebuah hospital swasta pada malam Sabtu lalu. Kematian Merlyn pada usia 46 tahun itu diterima keluarganya dengan tenang dan reda.


Merlyn pernah menjalani pembedahan kutil di kakinya di hospital swasta terbabit pada usia 16 tahun. Pembedahan yang dijangka 20 minit mendapat komplikasi dan koma selepas pembedahan tersebut.
“Sejak itu, dia terlantar dan hanya boleh makan melalui tiub. Dia tidak boleh bercakap tetapi kadang-kadang akan mengerang. Hanya tanda-tanda kehidupan adalah bunyi pernafasan dan matanya berkelip beliau, “katanya kakaknya Joyce.




Merlyn, bekas pelajar SMK Convent Pulau Tikus disayangi dan seorang yang aktif bersukan, kata Joyce.

“Dia sangat mesra dan mempunyai ramai kawan. Kami terkejut dan gembira kerana begitu ramai orang datang untuk memberi penghormatan terakhir mereka apabila mereka mengetahui tentang berita kematiannya.

“Kami fikir orang akan sudah lupa tentang dirinya,” katanya, sambil menambah bahawa Merlyn adalah seorang pejuang sehingga ke akhir hayatnya sebelum “hatinya perlahan-lahan berhenti berdegup”.

Merlyn, yang merupakan anak bongsu dalam keluarga, meninggalkan tiga adik-beradik.
Gary abangnya, yang pulang ke Brunei, berkata dia terlepas melihat detik akhir adiknya itu beberapa minit.


“Saya tiba di hospital tetapi dia telah meninggal. Mungkin ia adalah lebih baik bagi beliau untuk kembali kepada Tuhan – sekurang-kurangnya sekarang, dia akhirnya dia pergi dengan kedamaian, “katanya.




Kami tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.

2 comments:

cydayf said...

owh.. macam tu.. semalam dengar berita ni kat radio.. :D

Derok said...

kesian, koma sampai 30 tahun tuu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Paling Popular Minggu Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...