Jan 8, 2013

ANDA SUKA PELABURAN? HATI-HATI DENGAN SEMINAR ANJURAN MEREKA

JANGAN!!!


 klik gambar

Assalamualaikum semua,

Kali ni aku nak ceritakan kes pasal seminar pelaburan ni pulak, dah macam uncleseekers je aku ni..hahaha

Korang pernah tak tengok gambar banner diatas? korang pernah dengar tak satu kumpulan yang di gelar sebagai Pelabur Underground? 
Aku nak ceritakan serba sedikit pengalaman aku dengan 'speaker2' yang memberi taklimat dan bercakap pum pang pum pang dalam seminar ni, sembang kencang giler, suruh orang buat itu dan ini kalau nak mencapai kebebasan kewangan...nak kata aku kenal diaorang ni 100% takdelah sangat, cuma kenal melalui facebook, blog tulisan diaorang dan dari kawan2 aku jer..jumpa pun baru sekali je sebab aku join seminar pelaburan hartanah anjuran diaorang bulan November 2012 yang lepas, memang time tu diaorang sembang berapi giler, suruh beli rumah, suruh beli itu dan ini kalau nak kaya..aku pun dengar aje lah ape yang diaorang bebelkan tu, pada pagi hari seminar tu, hujan lebat giler start aku keluar rumah sampai la ke destinasi di Shah Alam, kalau lah aku sambung tido time tu..pergghhh!!...tapi sebab aku dah bayar yuran seminar tu, terpaksa lah aku pergi jugak...haha...yang hadir seminar tu, bapak punyalah ramai, ada lah dekat 150 orang, aku ingat seorang dua je yang tahu pasal diaorang ni..hahaha

Ok lah, aku ceritakan serba sedikit sape dorang ni, 



Tuanbri (www.tuanbri.com)

nama asal Tuan Bri ni aku tak tahu ape, aku tanya member aku  sorang pun tak tahu, dalam bisnes kad dia pun cuma tulis TuanBri aje..ntah la..ape2 aje lah...badan dia ni kurus je, tapi poket dia boleh tahan gemuk la jugak...aku dah pergi seminar dia ni dulu...dia ni bekas auditor kilang biskut firma swasta, sekarang dah berhenti kerja sebab gila...serius aku cakap, dia ni dah jadi gila....(time ni comfirm korang tengok 2 3 kali gambar dia kan??)......gila apa?....gila kepada bidang pelaburan, terutamanya hartanah...

Dalam pelaburan hartanah pulak, mamat yang mempunyai ketinggian macam pemain NBL ni lebih fokus kepada hartanah lelong, sekarang ni pun dia dah jadi ejen hartanah lelong berdaftar...dalam facebook pulak, korang boleh cari dia dalam group Akademi Hartawan Hartanah dan beberapa lagi, korang cari la sendiri..malas aku nak taip...atau korang boleh ukur ketinggian fizikal dia disini.




Saudara Zaidi Ismail (www.urusinsan.net)


Sorang ni pulak aku cuma kenal melalui facebook dan cakap2 belakang dari member aku...aku follow group facebook dia, nama group tu urusjenazah urus insan, korang cari la kat pesbuk...macam2 la yang dorang bualkan dalam group ni..antaranya macam mana cara2 nak membunuh tentera israel tu takde lah...dorang lebih fokus kepada sembang2 tentang cara nak mencapai kebebasan kewangan melalui beberapa medium pelaburan aje....group ni agak serius...kalau korang tanya benda merapu, memang kene tibai sound lah jawabnya..tanya soalan yang sama pun akan kene sound, sebab dorang nak suruh baca posting lama..takmo malas2...tapi kalau korang senyap macam ular sawa kenyang..alamat nama korang mungkin akan di remove..kalau nasib tak baik..so korang juga wajib menyumbang ilmu yang berkaitan kepada ahli group ni...kalau korang takde ilmu..itu korang kene tanya dia atau korang boleh dapatkan ilmu tersebut melalui pengalaman korang..macam mana nak ada pengalaman kalau takde ilmu?? hahha..ape yang aku merepek ni labu?? nak ilmu korang boleh terjah masuk ke sini.



Saudara Suzardi bin Maulan @ Pakdi (www.pakdi.net

mamat speki berbaju nehru ni mesti ada diantara korang yang kenal? sebabnya dia ni pernah masuk TV, maksud aku pernah jadi tetamu jemputan rancangan bual bicara berkaitan pelaburan...aku selalu gak la datang lepak2 kat "rumah" dia ni..kadang2 aku ada tanya soalan, kadang2 aku diam aje...sebab pernah kene sound, aku kene sound dengan dia sebab tanya soalan yang dia rasa dia dah bagi jawapan..adoiii..pening aku..aku diam je lah..apa mau buat..kita datang rumah orang...



Saudara Faizul Ridzuan

yang ni plak lagi lah aku kurang kenal sangat, tiba2 pada tahu 2012 nama dia jadi femes pada diri aku...dia ni muda lagi..dia mendakwa dah memiliki beberapa buah rumah...ntah la betul ke tak..korang tanya la dia sendiri..nak tanya dia macam2, korang boleh jumpa dia bulan feb 2013 ni kat sini



                    Saudara Ikram Adi (www.pelaburansilver.com)

anak dato' sorang ni kata terer manipulate logam supaya boleh datang manyak untung...dia ni suka logam perak atau silver...

tiap2 bulan, kadang2 tiap2 minggu dia antar email kat aku, sebab nak bagi tahu aku kebaikan beli ketulan2 perak...



                       Faisal Abdullah (www.nasihatniaga.com)

 oppsss!! aku tak tahu sangat pasal dia ni...tapi korang boleh kenal dia kat sini nanti.



                             Master Wafi (www.hartawansilver.com


 oppsss!! aku tak tahu sangat pasal dia ni...tapi korang boleh kenal dia kat sini nanti.






oppss..dia ni pun semua tak kenal sangat, terlalu misteri...nak tahu lebih lanjut hasutan-hasutan duniawi ni, klik sini



 Kat atas tadi aku ada tulis JANGAN kan..jangan apa?
JANGAN TUNGGU LAGI!!! 
KORANG SERANG MEREKA DAN TANYA LAH MACAM-MACAM KAT DORANG? SEMBANG KENCANG KASI BIMBANG SANGAT, HAH!! TANYA LA APA LU ORANG NAK TANYA KAT DORANG DISINI...LAGI SATU, AKU ADA CAKAP HATI-HATI DENGAN MEREKA KAN, HATI-HATI JIKA ANDA SEORANG YANG CEPAT LUPA DIRI BILA DAH KAYA NANTI, SEBAB DORANG MUNGKIN AKAN MENGHASUT ANDA SUPAYA "BUAT DUIT".

www.gilerah.blogspot.com.my tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Paling Popular Minggu Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...