Nov 28, 2012

Contest | Peraduan Mereka Cipta Nama Blog

Salam semua,


kali ni aku nak try join "Contest | Peraduan Mereka Cipta Nama Blog" anjuran qiostestblog.blogspot.com pulak.

peraduannya cukup mudah agak sukar jugak la, sebabnya peserta kene bagi idea untuk beri nama yang berseuaian dengan konsep diaorang ni, walaupun kita bagi nama yang tahap gaban punya best, tapi kalau tak kena dengan selera dorang atau konsep dorang, tak guna jugak kan…

Mengikut kajian aku..[cewah] dorang ni terdiri daripada beberapa orang aweks2 comel, pekataan QIOS sendiri adalah gabungan daripada nama 4 sahabat iaitu Qila, Izan, Oya dan Syaza..(bestnye ade geng sehati sejiwa camni kan)..gambar2 dorang ade kat bawah ni..cun siott!!


Qila [klik]
Ijan [klik]
Oya [klik]
Syaza [klik]


Konsep QIOS ni adalah berniaga dalam talian atau online business, korang boleh try usha dalam blog atau facebook dorang.







facebook QIOS klik



  

Blog QIOS klik


memang aku respect saspek la kat aweks2 ni, muda2 lagi dah ada mentaliti nak berniaga, perempuan plak tu..kalaulah adik2 aku macam ni...harapan aku agar dorang semua akan lebih berjaya & sihat, sebab apa sihat? sebabnya kesihatan adalah kekayaan sebenar setiap insan..hehe



owkayhh..berbalik kepada contest dorang tu, pada pandangan aku, nama yang dah ada pada dorang sekarang dah cukup best dah..QIOS..simple je.. tapi dorang nak ada sambungan pada nama tu, apa boleh buatkan..cadangan aku nak taruh nama bersesuai ialah....


QIOSFRIEND'S SHOP


tengok pada nama tu je korang dah boleh agakkan kenapa aku suggest nama tu..hehe
ikutkan banyak lagi nama2 yang aku nak suggest tapi dorang nak satu aje..huahh...atau pun dorang boleh letak pelbagai nama dengan bermulakan nama "QIOS" diawal perkataan untuk setiap folder jualan, contohnya QIOSJEANS (kalau nak jual seluar jeans), QIOSTUDUNG (Kalau nak jual tudung) dan sebagainya..tapi terpulang lah pada dorang, ni cadangan aku je yang xde basic marketing ni..hehehe


dan kepada pembaca semua, kalau korang nak sertai peraduan ni, memang amat2 dialukan, dan syarat2nya korang boleh selak2 kat SINI,

aku join peraduan ni bukanlah nak sangat ganjaran yang ditawarkan (kalau nak bagi, aku terima je..hehe), tapi lebih kepada menyokong apa yang dorang sedang lakukan sekarang, itu je..
 
ok lah, kepada adik2 manis QIOS, harap korang akan berjaya, kaya, sihat & sentiasa merendah diri ok..caiyok2..sori lah kalau ayat tunggang langgang & banyak typing error..hehe

wasalam
-Derok-


Comment using Facebook
www.gilerah.blogspot.com.my tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Paling Popular Minggu Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...